niedziela, 27 sierpnia 2017

Energetyczne batony owsiano-bananowo-bakaliowe. Wegańskie i bezmączne

Nowy pomysł na batony a la granola. Tym razem takie, które na pewno się nie rozsypią. A to wszystko dzięki magicznemu składnikowi w postaci...bananów! Batony nie mają mąki, jajek ani mleka, zamiast tłuszczu dodałam masło orzechowe, a zamiast zwykłego cukru - cukier kokosowy. Ale jeśli nie lubicie bardzo słodkich łakoci, możecie cukier całkowicie pominąć. Ja zrobiłam z cukrem, ale wydały mi się zbyt słodkie, dlatego oblałam je odrobina gorzkiej czekolady. Z czekolada czy bez, z cukrem czy bez cukru - wypróbujcie je koniecznie i dajcie znać!


Składniki:

  • 3-4 banany (waga ok 300-350 g. po obraniu)
  • 2 szklanki płatków owsianych
  • pół szklanki pestek (u mnie pół na pół słonecznika i dyni)
  • pół szklanki dowolnych orzechów (ja dałam blanszowane migdały)
  • pół szklanki morwy białej lub rodzynek (albo innych drobnych suszonych owoców)
  • 5 płaskich łyżek cukru kokosowego lub ksylitolu (można pominąć, jeśli zależy wam na batonach bardziej śniadaniowych niż deserowych)
  • pół szklanki masła orzechowego (może być też masło z nerkowców czy migdałów)
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady 70%
Płatki, orzechy i pestki rozdrabniamy w malakserze- niekoniecznie na mąkę, chodzi o to głównie, żeby poszczególne składniki rozdrobnić, a tym samym ułatwić krojenie i zapobiec rozsypywaniu się batonów.
Masło miksujemy razem z bananami. Łączymy składniki, dodajemy cukier, mieszamy. Masę wykładamy na formę i pieczemy ok. 30-35 minut w 170 stopniach. Kroimy. 
Czekoladę rozpuszczamy, robimy nożem zygzaki. Schładzamy.
Batony dość długą wytrzymują w lodówce.




***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga
http://pasjamilubiebycwpodrozy.blogspot.com

1 komentarz :

  1. One muszą być nieziemskie! Jeszcze czekolada na wierzchu, cud!
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń