niedziela, 4 marca 2018

Sernik idealny z polewą truskawkową na spodzie orzechowo-maślanym, bez mąki

Sernik "chodził" za mną już od kilku tygodni i w końcu... swoje wychodził. Miałam powstrzymywać się od słodkiego aż do świąt, ale się złamałam i zrobiłam sobie święto już teraz. Czasem trzeba pozwolić sobie na odrobinę rozpusty, prawda? No więc ja sobie pozwoliłam i upiekłam to cudo. A żeby była to rozpusta pełną gębą, zrobiłam lekko słony, orzechowy spód i polewę z liofilizowanych truskawek. Niebo.
Tajemnicą dobrego sernika jest odpowiedni sposób pieczenia- najpierw krótko w bardzo wysokiej, potem długo w niskiej temperaturze. Plus oczywiście niewyjmowanie ciasta za szybko z piekarnika, użycie wyłącznie ciepłych składników, no i tłusty, jak najtłustszy ser. Dlatego ja zawsze dodaję przynajmniej 1/4 mascarpone i okraszam całość mleczkiem kokosowym. Dekadencja na całego, ale rozkosz smaku to wszystko wynagradza.

Po mleczko kokosowe, ksylitol lu erytrol, orzechy, masło orzechowe i zdrową skrobię konjac zapraszam do sklepu https://www.e-superfood.pl/ - Dodatkowo, dla czytelników bloga, z kuponem o treści "zdrowo" rabat w wysokości 5% !



Składniki na spód:
Migdały rozdrabniany na drobne kawałki (nie na mąkę), dodajemy pozostałe składniki i blendujemy aż powstanie masa lepiąca się, ale dająca uformować w kulę. Ciastem wylepiamy dno tortownicy (wyłożonej papierem do pieczenia) i odkładamy do lodówki.

Składniki na mase serową
 (najlepiej co najmniej godzinę przed przygotowaniem wyjąć wszystkie składniki z lodówki):
  • 750 g tłustego sera (trzykrotnie zmielonego)
  • 250 g mascarpone
  • 1 szklanka mleczka kokosowego (użyłam z kartonika Real Thai, bez dodatków)
  • 2/3 szklanki ksylitolu lub erytrolu (jeśli lubicie bardzo słodkie ciasta, polecam dać więcej)
  • 5 jajek (ciepłych!)
  • 1 łyżka [10 g] gumy konjac lub skrobi z maranty lub innej skrobi
  • 1 czubata łyżka budyniu waniliowego bio (lub dodatkowa łyżka skrobi i aromat waniliowy)
Miksujemy sery ze skrobią (bydyniem, konjakiem), dodając stopniowo zmielony na puder ksylitol lub erytrol, a następnie jajka (stopniowo). Na koniec wlewamy mleczko kokosowe, mieszając dokładnie masę. Całość wylewamy na orzechowy spód i wkładamy do piekarnika nagrzanego na 200 stopni na 15 minut. Po tm czasie zmniejszamy moc do 120 stopni C i pieczemy jeszcze godzinę. Studzimy najpierw chwilę w zamkniętym piekarniku, potem lekko uchylamy drzwiczki i dopiero jak piekarnik jest zimny, wyjmujemy ciasto.

Składniki na polewę:
20 g truskawki liofilizowanej
2 łyżki zmielonego na puder erytrolu
odrobina wody

Truskawki mielimy na puder (chyba że kupimy już w postaci proszku), dodajemy ksylitol lub erytrol i trochę wody. Wlewamy wodę stopniowo, by uzyskać konsystencję dżemu. Powstałą masą smarujemy wierzch ciasta i odkładamy do lodówki.
Sernik najlepiej smakuje schłodzony.







***
Zapraszam też do odwiedzenia mojego podróżniczo-reporterskiego bloga

7 komentarzy :

  1. Cenię te słodkości także ze względu na walory estetyczne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Postawiłam na prostotę i minimalizm, zero aranżacji itp. Cieszę się, że ktoś to ceni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik pyszny ! Zrobiłam z połowy porcji w keksówce. Na górze maliny liofilizowane. Dla mnie bajka a 15-to latek kręci nosem, że dziwny...eh :-)
    Pozdrawiam Monika Kulka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cieszę się, że choć Tobie posmakował. A nastolatek, cóż, Ja mam w domu 17-latka, który wszystkie moje wypieki określa tym mianem. Albo i gorzej :) Ale o dziwo serniki jeszcze zjada, choć bez spodu, bo nie znosi orzechów, masła orzechowego, daktyli, kokosa. Dziwny jakiś :)

      Usuń
    2. :-) No właśnie też nie mogę pojąć, jak takich pyszności można nie lubić :-) zapomniałam napisać, że sera nie mieliłam. Wrzuciłam wszystko do thermomixa i dało radę. Nie ma żadnych grudek i super konsystencja sernika M.Kulka

      Usuń
    3. Zazdroszczę sprzętu. Moze kiedyś się dorobię :) Serdeczności

      Usuń
    4. Przed świętami ( Wielkanoc lub Boże Narodzenie ) często są promocje na zakup. Można wtedy w ratach spłacać po ok 250 zł i nie ma odsetek a jedyny koszt kredytu to ostatnia dodatkowa rata dla banku, czyli nadpłacasz ok 250 zł Pozdrawiam M.Kulka

      Usuń